Szimeringek
Ipari szimering NBR anyagból
A klasszikus szimeringek egy fémházból állnak, mely fémház egyrészt a dinamikus tömítőajkat hordozza, másrészt pedig a statikus tömítésért felelős. A szimeringek tömítőajka, amely általában elasztomer alapanyagból készül, a forgó tengely felületére fekszik fel. Eközben egy rugógyűrű nyomja radiálisan a tengely felületére. A forgó mozgás következményeként a tömítőajkaknál egy kb. 1 mikromilliméter méretű rés keletkezik. Ezen a résen keresztül olaj lép ki a tömítőajak kenéséhez. Széles választékukra való tekintettel keressék üzletünkben az Önök számára megfelelőt! NBR (Acrilnitril-Butadién-Kaucsuk) általánosan használt tömítésfajta, ami az ásványolaj bázisú kenőolajokkal és zsírokkal szembeni ellenállóképességének köszönhetően a leggyakrabban alkalmazott anyag. Hőmérséklet-tartomány: -40°C-tól +110°C-ig.
Ipari szimering VITON anyagból
A klasszikus szimeringek egy fémházból állnak, mely fémház egyrészt a dinamikus tömítőajkat hordozza, másrészt pedig a statikus tömítésért felelős. A szimeringek tömítőajka, amely általában elasztomer alapanyagból készül, a forgó tengely felületére fekszik fel. Eközben egy rugógyűrű nyomja radiálisan a tengely felületére. A forgó mozgás következményeként a tömítőajkaknál egy kb. 1 mikromilliméter méretű rés keletkezik. Ezen a résen keresztül olaj lép ki a tömítőajak kenéséhez. Széles választékukra való tekintettel keressék üzletünkben az Önök számára megfelelőt!
FKM - Fluor-Kaucsuk
Kereskedelmi elnevezés: pl. Viton® (Du Pont-Dow Elastomers)
VITON tömítéseket felhasználhatunk ott, ahol a hőmérséklet vagy az egyéb környezeti viszonyok ezt megkövetelik. A Viton tömítéseknek kiváló az ellenállása az olajokkal, az ásványi savak nagy részével, az üzemanyagfajták többségével és a hidraulikus folyadékokkal szemben. Hőmérséklet-tartomány: -40°C-tól +220°C-ig.
A viton szimeringek rozsdamentes rugóval rendelkeznek, emiatt az élelmiszeriparban is felhasználhatóak.
Járműipari szimering
A motorgyártás fejlődése a szimeringekkel szemben is egyre magasabb követelményeket támaszt. Az egyre magasabb fordulatszámok és olajhőmérséklet, az olajcserék közti hosszabb időközök, a nagyobb mértékben adalékolt olajak, amelyek agresszívabban hatnak a felhasznált alapanyagokra, új, tartósabb megoldást igényelnek. A jövő tömítőanyaga a szimeringek esetében a politetrafluor-etilén, röviden PTFE. Előnyei: alacsonyabb súrlódás, kisebb teljesítményfelvétel. Szárazon futás és elégtelen kenés esetén is alkalmazható. Hőállóság: -30 °C és +200°C között. Rendkívüli ellenállóképesség vegyi anyagokkal szemben.
Gépjármű-szimeringek: főtengely-szimering, vezérműtengely-szimering, nyeles tengely-szimering, féltengely-szimering, kerékagy-szimering, váltó-szimering, kormánymű-szimering, szervó szivattyú-szimering.
Motorkerékpár: főtengely-szimering, váltó-szimering, teleszkóp-szimering, kerékagy-szimering. A gyártmánylisták a zoll-os méretrendszerű típusokat is tartalmazzák, jobbos illetve balos forgásirány kivitelben.
További információkért lépjen kapcsolatba velünk!
V-gyűrű
Teljes mértékben gumiból készülő tömítés, forgó tengelyekhez történő alkalmazásokhoz. Axiális irányban fejti ki tömítő hatását. Elhelyezkedhet a csapágyfedélen, a csapágygyűrűn vagy bármilyen alkalmas fém szorítógyűrűn.
A nitril gumiból készült V-gyűrűk tág határok között alkalmazkodnak többféle méretű tengelyhez, szétszerelés nélkül.
További információkért lépjen kapcsolatba velünk!
G-gyűrű
A radiális tengelytömítő-gyűrűk jelentik ennek a népszerű, alacsony költségű megoldásnak a legáltalánosabb termékválasztékát. Szinte minden alkalmazáshoz megfelelnek: legyen szó nagy fordulatszámú tengelyről, vagy alacsony fordulatszámú, változó irányú forgásról.
További információkért lépjen kapcsolatba velünk!
Pneumatikus tömítések
A hidraulikus (vagy pneumatikus) rendszerekben a munkaközeg (folyadék vagy gáz) általában nyomás alatti zárt rendszert alkot. A munkaközeg az őt körülvevő, egymáshoz rögzített vagy egymáshoz képest elmozduló alkatrészek között a külső térbe távozna, ha ezt a tömítés meg nem akadályozná, ezért nincs olyan hidraulika alkatrész, hidraulikus elem, amelyben tömítésre ne lenne szükség. Karmantyúk szállítását általában import gyártmányokból egyedi megrendelésre vállaljuk, pontos méret- és profil egyeztetés után, illetve az üzemelési körülmények ismeretében – tekintettel a különösen szerteágazó méret- és típusválasztékra.
További információkért lépjen kapcsolatba velünk!
Csúszógyűrűs tömítés
A csúszógyűrűs tömítés (mechanikus tömítés) szinte teljesen egyeduralkodóvá vált a szivattyúk tengelytömítés problémáinak a megoldására. Számos olyan előnye van a tömszelencés (zsinóros tömítés) megoldással szemben. A csúszógyűrűs tömítések megtalálhatóak a háztartási, mezőgazdasági és ipari szivattyúkban egyaránt.
A tömítések különféle kivitele és anyaga megoldja a szivattyúk cseppmentes tömítését szinte akármilyen közeggel szemben (hideg és meleg víz, ásványi olajok, enyhe vagy agresszív savak és lúgok, vegyszerek, stb.)
További információkért lépjen kapcsolatba velünk!
Spring energized PTFE seal
A rugós, teflonos (PTFE) tömítések extrém hőmérsékletet, nagy nyomást, kémiailag is statikus és dinamikus tömítést kínálnak a legigényesebb alkalmazásokhoz. Vékony, rugalmas PTFE tömítéssel ellátott, rugalmas kialakítású rugó a tömítőelemre való kifelé irányuló nyomást alkalmazza.
További információkért lépjen kapcsolatba velünk!
Tengely javító persely
A hatékony tömítés egyik fontos előfeltétele, hogy a tömítőajkak a tengelyen sima, körkörös felületen fussanak. Ha a felület megsérül, elhasználódik – vájat képződik –, a tömítés nem tudja tovább betölteni szerepét, ami nem más, mint a kenőanyag megtartása és a szennyezők – szilárd részecskék, folyadékok vagy nedvesség – kizárása. Az SKF Speedi-Sleeve persely – a tengelyvégen „berágódott” tömítőfelület letakarásával (a perselyt feltoljuk az elhasználódott tengelyvégre) – az eredeti méretű
tömítés (szimering gyűrű) ajkának új futófelületet ad. A szereléshez nincs szükség különleges eszközökre. Fakalapács és fogó – ez minden, amit használnunk kell.
További információkért lépjen kapcsolatba velünk!